imorgon smäller det :)

Har nyss bakat tårta och den ser super god ut :).
Nu äre bara en natt kvar sen blir jag hela 16 år och de bli kalas.
Älskar att bli uppvaktad så, födelsedagen är en jävligt bra dag på året.
Och vi har läxa tills imorgon, as drygt. Hoppas många läser min bdb så
får ni plågas när jag skriver ner alla glosor, kuwl,kuwl .
här har ni dom "super svåra" gloserna :)

 årstid - season
 höst - autumn
svamp (2) - fungus, mushroom
sed,tradition - custom
landskap,natur - countryside
gren - branch
kvist - twig
förpliktelse - obligation
antal - number
förhållande - condition
skada - damage
 störa - disturb
skog - forest
gröda ( äv skörda) -crop
fordon - vehicle
t ex - eg
markägare - landowner
förbjudet (2) - banned , prohibited
husvagn - caravan
brygga - jetty
spö (fiske) - rod
tillstånd - premit
flygfärdig fågelunge - fledgeling
skräp - litter
burk - can
papperspelle - litter bin.

det vara alla ord, och nu när jag har skreve dom engång kan jag dom.
och om det är någon som läser kanske dom lär sig dom oxå, om dom itne redan kan dom :p

men imorgon blire fest fest, sen lördag mer fest :)
bäver har varit bäst och fixat allt åt mig som jag behöver, stort tack



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0